torsdag 14. januar 2010

Me gusta Sucre!!!

Nå har jeg nesten vært her i en uke, og føler meg veldig hjemme, nesten litt for hjemme. Etter en dag følte jeg at jeg hadde vært her i 1 måned. Deilig å være tilbake i Sør Amerika, min store kjærlighet. Atmosfæren er så utrolig harmonisk og avslppet og ingen har stjelt noe fra meg enda ;) Glemte en jakke på en butikk i går, men den var der når jeg kom tilbake. Ellers klarer jeg fint å passe på tingene mine, for listen på lost and (found) skal minskes betraktelig. Nyttårsforsett, will make it!!

Tiden min til nå: Spansken gikk jo MYE bedre enn jeg trodde, men så sa det litt stopp. Føler jeg stanger litt i veggen for øyeblikket, men jaja, man møter på frustrasjon når man skal lære et nytt språk. Hvorfor skal det være så vanskelig?? Men har en til en timer, så blir nok en reser etterhvert ;) Har slitt litt med NY syka, og er tett i nesa enda, men føler meg endelig som frisk fisk og har hatt min første øl og Mojito etter Nyttårsaften. Mojito= 12 kroner, buss til skolen = 1,5 kr, Taxi hjem= 4-5 kr og en middag er alt fra 10-30 kr.

Familien min <3 LOVE LOVE LOVELY!! De får meg til å føle meg veldig velkommen, og Benjamin han minste gutten er noe av det søteste jeg har sett. Vi har to hunder også og de dukker opp på rommet mitt støtt og stadig. Spesielt Scooby. Litt for ivrig!! Har eget rom, ganske stort igrunnen og eget bad, internetten går raskere enn i skippergata. Litt for sykt, når jeg bor litt oppi heia. Utsikten min = Volda og enda mer. Fjell og fint landskap!!

De har begynt å varme opp til karnevalher btw. Folk kaster vannballonger på oss støtt og stadig. Tenker jeg må forberede meg litt på dette. Catrine og jeg løp i sjul flere steder i dag. Heldigvis er kaster de ikke mer på turister den lokale.

På vei til skolen i går så jeg noen folk som så ut som Cowboyer. Viiilt!! De stammer visst fra tyskerene og klan minne litt om amish. Gifte seg bare med hverandre også går de med snekkerbukser, cowboyhatter og kvinnene går med STORE BRILLER!! Mye kultur i ett her. Her om dagen var det en gammel qetchua indianer som ville ta bilde med meg. Ho var så sød, pekte på mobilen min og der satt vi og tok bilder og prøvde og forstå hevrandre. Nye inntrykk og bekjentskap hver dag.

Er sikker på at jeg kunne skrevet enda mer. Det kommer. TRO MEG!! Koser meg :) Henger med Catrine, Joakim og Sivvi på en bar som heter Amstedam nå. Hasta luego!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, me gusta Sucre tambien!! :)) Kor bor du henn? E det mongen andre norske folk der o?
Pass deg for vannballongane,me opplevde den festivalen i fjor.. det kunne bli skikkelig crazy til tider, spesielt på kvelden når mengder med alkohyler va i bildet. Fikk et par solbriller knust då eg fekk ein ballong midt i tryne, litt ubehaglig, men me tok igjen ;O) hehehe... lykke t videre med spansken! Glede meg t med kan kommunisera på spansk :)) Skriv mailer m.m på spansk! Kos deg masse! Que te vaya bien :)

Anonym sa...

Hilsen Martine btw ;O)

Alexak sa...

Du er gal søster! fortsett å blogge, det er gøy å lese! PS: så flink du er til å holde nyttårsforsettet ditt!

Malene sa...

ÅÅÅ det er så kjekt å lese om alt dokke opplever, du må forsette å blogge masse!! Treneg nåke å varme meg på her i kalde Norge ;) Glad i deg! klem

Elise Dolsi sa...

Det tar 20 minutt å gå hjemmenifra til plazaen. Er lintt langt oppe, ikke så langt fra Mirrador. Du vet vel hvor det er??? :) Så rart å tenke på at du var her for 1 år siden. Ta deg en tur da, Chicka <3 Blir det noe reising på deg??

Hei gale bror <3 Jeg må ta meg en titt på den gale bloggen din. Tror jeg har kommenter?? Er dere på skolen todos los dias?? Elsk med badebasseng!!

Malene: Meningen at jeg skulle blogge nå¨, men tida flyr. Har masse å skrive. Og du! Chill out kommer til Oslo ;) Fortsett å kommenter, er så koslig <3