lørdag 16. januar 2010

Sandia, Palta, Dulce de leche <3



Hola igjen, og bildet over er Benjamin som er lillebroren min her. Han er kjempesød. Han er veldig flink til å si to tre på norsk og legger seg seinere enn meg på kvelden, massemasse energi :)Veldig problematisk å legge ut bilder. Skjønner ikke hvorfor, så det ble dette bildet for denne gang.

Resten av familien min består av ’’mamma Narda, ’’pappa Edgar’’, bror Sahir på 17, Clara på 14 og Benjamin på 2. De har to hunder, en Rotwailer som heter Dexter og en Coccker spaniel som heter Scooby. Sistnevnte må jeg begynne å bli litt streng med, han hopper på meg hele tiden, vil leke, lukte, slikke,lekebite hele tiden. Gal, men søt hund. I dag når jeg skulle på skolen løp Dexter og Scooby etter meg, de ville ikke snu samme hvor mye jeg snakket til dem. Scooby prøvde til og med å hoppe inn i bussen. Dexter løøøøp etter bussen, og folk på bussen lurte på om jeg kanskje skulle ringe hjem. Var sykt, men så speedet bussen opp, og vi mistet Dexter på veien. Så jeg blir godt passet på her ned, no need to worry for å si det sånn 

På begynnelsen trodde jeg byen besto av masse hjemløse hunder, men det viser seg at folk slipper ut hundene sine istedenfor å gå på tur med dem. De fleste er passive og lite farlige, men i går når Joakim og jeg var på joggetur, var det en superagressiv en. Joakim bare løp videre, mens jeg ble jo pissredd, løp bort til noen ti år gamle jenter og spurte ’’Es este perro peligroso’’ og de lo og sa at det gikk greit ;) Vi jogget/gikk i et litt mer fatteslig område. Samme som i Afrika, så er alle kjempe hyggelige og sympatisk selv om de har lite å rutte med. Jo mindre man har, jo mer setter man pris på det. Trist og bra paa samme tid. Burde jo ikke vere saann!


Joakim og jeg var på marked med våre to spansklærere i dag, jeg kjøpte verdens største vannmelon Sandia(i mine øyne), men det fantes større. Den veier nok 8 kg!! Det var alt fra frukt og grønnsaker, til kuansikt, naturmedisin, blomster. Ja, alt mulig. De solgte gele også og da var vår snille lærer så snill og fortale oss at gele kom fra føttene til kuene. Digg at vi spiste en haug med gele i familieselskap på søndag. Like greit at vi ikke visste HVA DET EGENTLIG VAR!!! Vi er forresten i familie, Joakim og jeg. Kusine og fetter 

I går så jeg Avatar. Må si jeg ble fascinert og godt med moral som får en til å tenke seg om  Det eneste som irriterte meg var en haug med personer som lot mobilen ringe og ringe under filmen. Var litt Afrikanykker ute og gikk der. Virker som det er ’’status’’ når folk ringer, og gjør ingenting å snakke midt under filmen! Hallo!!! Når det var stille øyeblikk i filmen hørte du viftene gå for fullt, sjarm. Men ellers var det akkurat som å være på kino i Norge.

Ah, har kjøpt meg Dulce de leche,miiiin store kjærlighet av et pålegg også får jeg AvokadoPalta hver dag til frokost om jeg vil. Ganske så luksus!! Litt vanskelig å bli vant til at det store måltidet her er lunchen som er i ett tiden , den fungerer akkurat som norsk middag. I morgen kommer Sahir og Clara tilbake, de reiste nesten med en gang jeg kom. Sahir var så grei, hentet og kjørte meg på mopeden når jeg ikke helt visste veien 

Sitter på rommet mitt. Har en Norsk kalender fra Ryfylke på veggen her, fikk familien den av deg i fjor Stine??  De snakker om deg, og noe om at du skulle på Michael Jackson konsert, haha… Nå skal jeg ut å spise og drikke superbillige caprinha og Mojito. Kan ikke noe annet enn å like det  Skal på skolen i morgen også, så tar det noge lungt. Håper dere har det bra hjemme folkens! Hasta luego 

5 kommentarer:

Alexak sa...

liker ikke at du har fått deg ny bror!

Malene sa...

Så bra at du koser deg Elise og at du får Avokado til frukost det vil eg og ha! Må legge ut litt bilde snart :) Glad i deg <3 Klem!

Elise Dolsi sa...

Men du er jo noe for deg selv, bror!! Har klart å legge ut bilde av den ene broren min her nede, men klarer ikke å legge ut flere. Joakim klarer det,så skjønner ikke hvorfor. Love

Betsy sa...

Elise! Du kan jo ikke sitere på spansk uten å oversette. Ikke alle kan spansk vettu!
Veldig gøy å lese om familien og om hvordan ting funker, men kjipt med bildene:( Håper du får lagt ut noe seinere.

Hvordan er det med trening og slikt?? hihi.
Og ikke minst, oppgaven. Merker at det ikke er så mange som snakker om oppgaven:p

Love, B<3

stine sa...

ÅÅÅÅÅÅ!!! Så utrolig misunnelig jeg er!!! Så stor Benjamin er blitt!!! Nei, ikke jeg som har gitt den.. Hmm.. Har forresten sendt en pakke til de nå, er en liten ting til dere alle som jeg tror du vil sette pris på! Kos deg masse, og fortsett med oppdateringer. Jeg drar til cuba nå, blir 1 mnd. Aiaiaia!! klemklem